Stichting Mradi wa Watoto

De Rotaryclub Wijk bij Duurstede heeft aan dit doel bijgedragen in:

2013, 2014 en 2015

Stichting Mradi wa Watoto

De stichting is in 2006 opgericht door de Wijkse huisarts Hans Huisman:

Hans Huisman: “Ik heb besloten om te kiezen voor projecten die bestaansrecht hebben. Betere scholing leidt tot meer zelfredzaamheid en daarom is er voor gekozen om onderwijsprojecten te steunen. Om goed overzicht te houden zijn slechts enkele projecten gesteund.. Zowel de initiatiefnemers als eigenaren kennen we goed en zijn zeer betrouwbaar gebleken. Met onze stichting hebben we drie projecten gesteund: een pre-school in Baodawish, Ewon’gon Secondary School in de regio Kilamanjao en. Stichting Dinka in Arusha.” Deze projecten zijn niet afhankelijk van donaties. In de afgelopen jaren zijn een aantal mooie dingen verwezenlijkt, zoals een toiletgebouw en een scheikundelokaal.

In 2020 kon Hams Huisman door gezondheidsredenen de projecten niet meer bezoeken. De stichtin heeft sindsden zijn activiteiten gestaakt.

WradiWatoto