Op 16 december om 16.00 uur verandert Wijk bij Duurstede in één groot rood mensenlint. Kleine, grote, snelle en minder snelle SantaOpa’s en SantaOma’s, SantaMannen, SantaVrouwen en SantaKinderen gaan dan in hun prachtige Santapak de SantaRun lopen. Ieder op zijn eigen snelheid. Lopen, snellopen of hardlopen maakt niet uit. Meedoen is belangrijker dan de snelheid. Dus iedereen kan meedoen! Samen met je collega’s, een vriendengroep, de breiclub,de hele familie, je sportteam of lekker alleen.

We lopen niet alleen voor de gezelligheid en onze eigen gezondheid maar ook voor het goede doel. Dit jaar is dit voor de ‘Singelloop’, de welbekende loop die gehouden wordt op Koningsdag. Zij hebben geld nodig om een veiligere route aan te leggen voor de jaarlijkse Singelloop. Dus je deelnamebedrag wordt ook lokaal goed besteed!

De SantaRun wordt mede mogelijk gemaakt door samenwerking en inspanning van o.a. Oranjecomité, café Ome Ko, winkeliersvereniging Hart van Wijk en met draagvlak van de lokale horeca op de markt en in de Maleborduurstraat.