Rotary bestaat 100 jaar in Nederland! En dat wordt ludiek gevierd met een estafette door het hele land.
Op 29 januari 1923 werd in Amsterdam de eerste Rotaryclub van Nederland opgericht. Vele gemeenten volgden. Wijk bij Duurstede in 1979. Dit mooie jubileum wordt door alle districten en Rotary clubs uitgebreid gevierd. Met een emissieloze ‘100 jaar Rotary” estafette, die start in Noord-Holland en eindigt in Zeeland.
Iedere zaterdag en zondag trekt de ‘100 jaar Rotary’ estafette van club naar club. Hoewel de route is uitgezet langs mooie fietspaden en de bakfiets elektrische ondersteuning heeft, was het even onzeker of de Rotarians uit Bunnik wel zouden arriveren. Want het regende pijpenstelen in de ochtend! Het welkomstcomité van Wijk bij Duurstede had gelukkig niet voor niets een herkenbaar eindpunt gemaakt van levensgrote puzzelstukken en de bakfiets met schep kon zoals gepland worden overgedragen.

En de schep (zie ons vorige bericht) ging per Vikingschip naar Rhenen. Het weer was niet al te best, maar met een goed gesprek, een borrel en lekkere hapjes kom je een heel eind!
Omdat Rotary 100 jaar in Nederland bestaat, vieren we dat ludiek met een estafette door het hele land. De estafette startte in Noord-Holland en zal eindigen in Zeeland. Daar wordt de schep symbolisch gebruikt om een voedsel- en speelbos te openen.
In Rhenen waren ze uitermate gastvrij, de Vikingen uit Wijk bij Duurstede werden onthaald met bubbels en heerlijke hapjes. Het plan om Rhenen te veroveren en in te nemen hebben de ietwat verkleumde Vikingen dan ook laten varen.
Ook in Rhenen werd de levensgrote puzzel gelegd. Deze levensgrote legpuzzel staat symbool voor een kleine puzzel die te koop is.
De opbrengst van de 100 jaar Rotary puzzel gaat naar het voedsel- en speelbos dat aan het eind van de estafette wordt geplant.

0 reacties

Een reactie versturen