Appels plukken 2013

Het is inmiddels een traditie dat onze club twee dagen in het najaar appels plukt bij clublid Toon Vernooy ten behoeve van lokale goede doelen, waaronder het Hospice en de Voedselbank.

In het weekend van 18 en 19 oktober 2013 was het weer zover. Meestal valt de pluk eind september maar de onverwachte hevige regen en de eveneens onverwachte warme nazomer waren de reden van de ‘late’ pluk. Leden en partners spanden zich in om een rap tempo zoveel mogelijk mooie, grote en gave appels te verzamelen in de grote bakken achter de treintjes.

De weergoden waren de plukkers gunstig gezind. De mist in de vroege ochtend trok op en de rest van de dagen scheen de zon. Het appel plukken dient een tweeledig doel, de opbrengst gaat naar lokale goede doelen, daarnaast is het een mooie gelegenheid om de onderlinge banden in een informele sfeer aan te halen.